Etykiety

wtorek, 13 listopada 2018

335. Choinka nr 2

Dzisiaj druga kartka z cyklu choinkowego. Ta kartka jest bardzo prosta, podobne już Wam pokazywałam w zeszłym roku. Jednak w tej kartce jest coś, o czym chcę Wam opowiedzieć.
Może ktoś już na to wpadł, a może będzie to dla Was coś nowego i odkrywczego, tak jak dla mnie :D.




Pierwsza strona kartki ma tłoczenia imitujące śnieg. Niby nic takiego, ale jest to coś, co odkryłam jakiś czas temu. Wyobraźcie sobie, że taki efekt można uzyskać przy pomocy maski, szablonu lub zwykłej kartki brystolu z wyciętym wzorem i cienkiej gąbki. Niestety jest do tego potrzebna maszynka BS lub inna podobna.

Jak to zrobić:
Wystarczy przyciąć kartonik w rozmiarze kartki i wyciąć na nim wzór, ja użyłam dziurkacza robiącego dziurki, ale można też użyć maski lub szablonu.


Teraz trzeba zrobić tzw. kanapkę, czyli: układamy płytkę, kawałek gąbki (ja użyłam cienkiej gąbki, o grubości około 5 mm), papier na którym ma być widoczne tłoczenie, nasz przygotowany kartonik z wyciętym wzorem (maskę lub szablon), wszystko przykrywamy drugą płytką i przepuszczamy przez maszynkę.



I już, gotowe :D.


Moje eksperymenty z maskami:




Gąbka, której używam:


Najfajniejsze jest to, że bez dodatkowych wydatków można mieć całą masę wzorów do tłoczenia, bo sami możemy przygotować sobie szablon używając np. dziurkaczy lub wycinając wzór nożykiem ...
 
Dziękuję za odwiedziny i przemiłe komentarze ♥♥♥

Pozdrawiam serdecznie
Jola


14 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na wykorzystanie masek :-) Ja niestety maszynki nie posiadam ;-)
    Piękna karteczka, elegancka i delikatna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny patent na wyciski :) bardzo pomysłowe ;)katreczka pieknie błyszczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna karteczka!!!
    Próbowałam już kiedyś z maskami - super wychodziło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocza choineczka:) I fajny sposób na tło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Choineczka bardzo mi się spodobała *.* Super się prezentuje :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna karteczka. Świetny pomysł na tła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł,Śliczna karteczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł!!! śliczna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała karteczka! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta kartka w srebrze też jest śliczna. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta w srebrze też jest śliczna. Takie wzory dzięki masce już kiedyś odbijałam, więc mnie nie zaskoczyłaś, ale zaskoczyłaś mnie Jolu tym dziurkowanym papierem... na to bym nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mega kreatywny sposób z tymi wytłoczeniami :)
    kartka piękna, prosta, w zimowych kolorach. Takie podobają mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za podzielenie się pomysłem! Koniecznie muszę wypróbować - mam dużo masek! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...